niedziela, 11 października 2009

Sonia - CozyMemories

 

This time in our “Flickr series” we are pleased to feature very creative and cozy person recommended by Laurraine from PatchowrkPottery – Sonia from CozyMemories!

Tym razem, w naszej serii Flickrowej mamy przyjemność przedstawić bardzo kreatywną i ciepłą osobę, którą poleciła nam Laurraine z PatchworkPottery: oto  Sonia - CozyMemories!

 

My name is Sonia Cantié from Cozy Memories, and I’m living in Montpellier, southern France with my hubby & our two sons. I’m a S.A.H.M to my two sons and have always been. Home is the right place for me to be, I’m quite a homebody & proud to be ! I’ve started crafting before having my first son but really felt the need to create in 2008. I opened my shop on Etsy in January 2008, selling at that time little creations made from felt. During that year, I discovered a love for free hand embroidery & sewing and started making more elaborate creations, both for myself / my family and for the shop. With the support and inspiration from other (talented) crafters (who have become my friends since then) on Flickr / the blogosphere, I have improved my techniques & have started to look inside myself for what I love & what is important to me.

Nazywam się Sonia Cantié (aka Cozy Memories). Mieszkam w Montpellier na południu Francji razem z moim mężem i dwoma synami. Na codzień zajmuję się wychowaniem moich synków. Dom jest dla mnie właściwym miejscem. Jestem kurą domową i jestem z tego dumna!

Rękodziełem zajęłam się jeszcze przed urodzeniem pierwszego syna, ale mocną potrzebę tworzenia poczualam w 2008 roku. W styczniu 2008 otwarłam swój sklepik na Etsy gdzie sprzedawałam małe wyroby z filcu. Wtedy też pokochałam haft i szycie i zaczęłam robić bardziej wyszukane rzeczy, zarówno dla siebie, mojej rodziny oraz do sklepu. Dzięki wsparciu i inspiracji innych (utalentowanych) twórców z flickra (które stały się w miedzyczasie moimi przyjaciółmi) i blogosfery poprawiłam swoją technikę oraz zaczęłam zaglądać wewnatrz siebie by odkryć co kocham i co jest dla mnie ważne.

 

*Could you give 5 keywords for your work?/ Jakich pięciu słów użyłabyś by opisać swoje prace?*

Handmade, free hand embroidery, sweet, natural, cosy

Ręczna robota, haft, słodycz, naturalność, przytulność

 

*Where do you find your inspiration?/ Gdzie znajdujesz inspirację?*

My friends & customers are one of my best source of inspiration, but I try to let myself get inspired by Nature itself, or simply life at home. I know it maybe still hasn’t shown much in my creations, but I know it’s inside myself & just waiting to be revealed.

Moi przyjaciele i klienci są dla mnie najlepszym źródłem inspiracji, ale pozwalam się również zainspirować naturze lub poprostu życiu domowemu. Wiem, że to może do tej pory nie było zbyt widoczne w moich pracach, ale wiem, że to siedzi we mnie i czeka na ujawnienie.

 

*How would you describe your craft space and crafting process? Is it organized or rather messy? Do you make detailed plans or improvise?/ Jak byś opisała swoje miejsce i proces tworzenia? Czy twoja przestrzeń jest zorganizowana czy raczej panuje w niej nieład? Robisz dokładny plan czy improwizujesz?*

I don’t think my creative space is messy, well just a little tiny bit ! The most important for me, after I finally got a proper creative space (in August 2009) was to organize my materials. Fabrics needed to be folded, crochet laces sorted by color, thread also organized by color. I need this to find faster what I need. I think I get messy but I need organization ! That’s also the reason why I decided to make an “Idea Board” (with the idea of making an “inspiration board” first but I needed the “Idea” one first !) where I use tiny wooden clothespins to hang little rectangles made of (repurposed) security envelopes, and on which I write or draw each of my ideas of future creations.

 

Myślę, że moje miejsce pracy nie jest zbyt zabałaganione, no może troszeczke! Najważniejsze dla mnie jest to, że w końcu doczekałam się odpowiedniego miejsca do tworzenia (w sierpniu 2008) gdzie mogę zorganizować moje materiały. Tkaniny muszę mieć poukładane, koronki i nici posortowane według kolorów. Jest mi to potrzebne by szybko znaleźć to czego mi potrzeba. Myślę, że bałaganię, ale jednak potrzeba mi organizacji! Dlatego też zrobiłam sobie “tablicę z pomysłami” (początkowo miała to być tablica z inspiracjami, ale jednak ta z pomysłami jest mi bardziej potrzebna) na której drewnianymi klamerkami przypinam male karteczki zrobione z kopert (z odzysku), na których zapisuje wszystkie moje pomysły na przyszłe prace.

   

*When you go on vacation, do you take some of your crafting tools, and if so, which ones?/ Czy wybierając się na wakacje zabierasz ze sobą jakieś narzędzia? Jeśli tak, to jakie?*

Oh yes I do ! I usually bring natural linen with me, as well as several needles, scissors, my smallest embroidery hoop, and I must admitt, all of my embroidery floss ! I also try to take a Moleskine and a pencil with me, just in case a brilliant idea would pop.

Oczywiście, że tak! Zwykle zabieram ze sobą naturalne płótno, parę igieł, nożyczki, najmniejszy tamborek i wszystkie moje nici do haftu! Staram się również zabrać notes i ołówek na wypadek nieoczekiwanego pojawienia się jakiegoś cudownego pomysłu.

 

 

 

 

 

 *What you like about Flickr? Co Ci się podoba w Flikrze?*

Absolutely everything ! I wonder why I hadn’t joined earlier !! I opened a free account in March 2008 but very quickly realized I hadn’t enough space for all my photos & got a Pro account in August 2008. It coincides with the moment I got more creative, and I also started making the best of friends via Flickr. Flickr has been one of the best things that ever happened in life, as I made the very best, sweetest, most caring friends I’ve ever had !

Absolutnie wszystko! Zastanawiam się dlaczego wcześniej się nie przyłączyłam! Otwarłam darmowe konto w marcu 2008 roku, ale szybko się zorientowałam, że nie wystarczy mi ono na wszystkie moje zdjęcia i w sierpniu 2008 kupiłam konto pro. To stało się w czasie gdy zaczęłam być bardziej twórcza i zaczęłam zawierać przyjaźnie przez Flickr. Flickr jest jedną z najlepszych rzeczy jakie przytrafiły mi się w życiu. Dzięki niemu poznałam moich najepszych, najsłodszych i najbardziej oddanych przyjaciół.

 

*From all your creations/photos shown on Flickr, which are your favourite?/ Z wszystkich prac jakie pokazałaś na Flikrze, które jest twoim ulubionym?*

Choosing only one would be too difficult for me, but here are a couple of my own favorites.

Trudno jest mi wybrać jedno ulubione. Tutaj jest parę prac, które bardzo lubie.

 

*Are these also your most popular photos (Rated by interestingness)? Could you show us your most popular picture (in case it is not the one shown above)?/ Czy któreś z tych zdjęć jest również jednym z najbardziej popularnych twoich zdjęć? Czy mogłabyś nam pokazać twoje najpopularniejsze zdjęcia?*

No, the ones I just showed are not particularly the most popular ones, rated by interestingness. These ones are :

Nie, te które pokazałam nie są szczególnie popularne. Te poniżej są najpopularniejsze.

 

1013 views / 37 favorites 699 views / 23 favorites

564 views / 10 favorites

522 views / 22 favorites

513 views / 25 favorites

 

*Which Flick user would you recommend to feature on our blog? Could you send us link to your favourite photo of that person?/ Kogo z użytkowników Flikra zaproponowałabyś do zaprezentowania? Pokaż nam twoją ulubiona fotkę tej osoby.*

 

Lisa at/z Lilfishstudios :

Abby at/z  Infusion Fibers

 

***

Sonia, thank you very much!!!

Wielkie dzięki Sonia!!!

***

If you want to know more about Sonia you can visit these sites/ Jeśli macie ochotę dowiedzieć sie jeszcze czegoś o Sonii koniecznie zajrzyjcie na te strony:

flickr

Etsy shop

blog

6 komentarzy:

House of Art pisze...

Sonia, thanks a lot for this interview!

Anitasienudzi2 pisze...

NOOOO to się ucieszyłam !

moniakombinuje pisze...

piekny blog! istna skarbnica pomysłów:)muszę przyznać, że podglądam go któryś miesiąc z rzędu...i dziś sama postanowiłam otworzyć swoje Pudeko różności. Pozdrawiam serdecznie dodając oczywiście do ulubionych ! :)

Sonia / COZY MEMORIES pisze...

Aww Marysia, thank YOU so much for the awesome interview ! It was MY pleasure !! :) oxox

Effie pisze...

I love the felt ginger cookies! Thanx for this interview! So great items you make Sonia!

marikodzi pisze...

Super wywiadzik, a dzieła Soni bardzo inspirujące. Marysia jesteś wielka!!!