środa, 27 lutego 2008

Wstążeczkowy kfiotek/ Ribbon flower


Jak obiecałam.
Na przykładzie wstążkowego kwiatka postaram się oswoić kilka ściegów.

As I promised- ribbon flower tutorial:

Materiały:
-płótno, najlepiej o grubym splocie
-igła z szerokim uszkiem
-cztery kolory ( ciemno różowa, jasnoróżowa, żółta, zielona)wstążki po 30 cm każdej
-nożyczki
-szczypta cierpliwości

Materials:
-canvas
-needle with wide eye
-ribbons in four colours (carmin, pink, yellow and green) 30 cm/12" of every color
-scissors
-a bit of patience
Przewlekamy ciemno różową wstążkę z supełkiem na końcu przez płótno, formujemy pętelkę, którą przytrzymujemy placem u podstawy.

Bring the carmin ribbon (with a knot at the end) up through the fabric, make a small loop and
hold it down with your finger.

Wkłuwamy igłę w podstawę pętelki tak by przebić naraz dwie warstwy wstążki.

Insert the needle in the base of the loop, stiching the both layers of ribbon.


Delikatnie przewlekamy wstążkę na drugą stronę robótki zostawiając około 1,5 cm pętelki.
Mamy pierwszy płatek!

Carefully pull the ribbon through, leaving a 1,5 cm loop. And here's the first flower petal!

W ten sam sposób wykonujemy następne płatki.
Kończymy wstążeczkę zawiązując ścisły supełek po lewej stronie robótki.
Teraz pora na wstążeczkę jasnoróżową która odegra rolę zewnętrznych płatków kwiatu.

Make the rest of petals in the same way.

To finish, tie a tight knot on the left side of fabric.
Now take the pink ribbon which will make outside petals.

Wkłuwamy igłę od spodu pomiędzy dwoma ciemno różowymi płatkami, jak najbliżej ich podstawy.
Przeciągamy wstążkę na prawą stronę haftu.

Bring the needle with the ribbon up, as close to the base of two rose petals base, as possible. Pull the ribbon through.



1,5 cm wstążki przytrzymujemy palcem pozwalając jej się nieco wybrzuszyć. U szczytu, w jej środek wkłuwamy igłę, powoli przeciągając wstążkę na lewą stronę, do momentu gdy jej brzegi nie zwiną się do środka. Uważajmy, żeby nie ściągnąć wstążki za mocno ( co mi się często zdarza).

Hold 1,5 cm of the robbon with your finger, letting the ribbon knob a little. At the top, insert the needle in the ribbon, slowly pulling through untill the sides will wrap to the middle.
Be careful and don't pull too much (which happens to me quite often).


Do akcji wkracza kolor żółty- wyszywamy środek kwiatu.
Po przewleczeniu wstążki na prawą stronę oplatamy ją jeden raz na trzymanej poziomo igle, tak by wstążka znalazła się pod igłą.

Now take a yellow ribbon to make the inside of the flower.
Bring the ribbon up from the back of your work, wrap it around the needle one time and keep it under the needle.
Koniec igły wbijamy w płótno, węzełek zsuwamy ku końcowi igły, uważając by nie zacieśnił się
zbytnio.

Pull the ribbon through to the back of the work and be careful about not pulling too tight. Your knot is complete.


Czynność powtarzamy aż do zapełnienia środka kwiatu.

Make as many knots as you need to fill the middle of your flower.

Teraz znacie trzy podstawowe ściegi, które w przeróżnych kombinacjach mogą stworzyć bardzo ciekawe wzory. Obiecuję , ze poznacie także następne.
Ruszajcie w świat i wyszywajcie!

Now as you know three basic stiches you can combine them to make some interesting patterns.
I'll show you some more in the future.
So now stand up and embroider!





16 komentarzy:

Jaszmurka pisze...

To ja teraz muszę się przyznać, że zdębiałam po obejrzeniu tego w jaki sposób to wszystko powstaje o_O.

I doszłam do jednego bardzo ważnego, istotnego i niezmiernie przykrego wniosku.
Normalnie mam dwie lewe ręce.

I chociaż kwiatek sam w sobie (będę brutalna :oops: ) średnio mnie rusza - to jego wykonanie mnie po prostu powaliło na kolana!

CUDO!!!

Gratuluję takich zwinnych rąk, pomysłu no i wszystkiego innego co się z tym wiążę.

Respekt :*

Kamila Stankiewicz pisze...

kwiatek z pewnością nie jest rewelacyjny (zresztą wcale nie jestem specem w tej dziedzinie, tyle tylko , że zdarza mi się wyszywać) ale zamysł był taki, by jak najwięcej ściegów pokazać na jednym przykładzie, co by sie nie zmęczyć za bardzo)
Jaszmurko!! ja też mam dwie lewe ręce!
Jedną lewą bo lewą- druga lewa to prawa- bo ja leworęczna jestem..
a poza tym to się robi bardzo szybko, tyle tylko że narobiłam dużo zdjęć żeby było w miarę jasne o co chodzi :)

Jaszmurka pisze...

To ja chyba powinnam napisać, że tylko nogami się posługuję ;)
Bo na serio nie wiem czy bym sobie s tym poradziła.. (szczególnie z tym pomarańczowym środkiem).

Zazdroszczę tych dwóch lewych rąk (po zdjęciach widać, ze leworęczna jesteś {yhym} ).

No nie zmienia to faktu, że super to wygląda :D

Kamila Stankiewicz pisze...

właśnie te węzełki są najfajniejsze
poprzez robienie ich z różnej szerokości wstążek w różnych odcieniach tego samego koloru wychodzą bardzo fajne prace.

Agnieszka/Mirabeel pisze...

świetny kursik!!

Marysia pisze...

Boski Lavandulko! Ja od dawna sie przymierzam, ale jakos mi nie po drodze. Raz nawet sprobowalam, ale efekt byl raczej mizerny :(

Filka pisze...

kursik super, ale jak duzo pochłania czasu : omi pewnie najwięcej by zabrał hehe
ale warto efekt jest naprawdę wart poświęcenia :)

Nowalinka pisze...

No, obejrzałam kursik, całkiem niezły i w miarę czytelny teraz tylko znaleźć czas i motywację ;)
Tylko strach czy znowu sobie paluchów nie pokłuję...bo ja i do tego zdolna łamaga jestem ;)
Dziękuję za inspirację :*

Anonimowy pisze...

Ale to proste!!!!!
Aż mam ochotę chwytać wstązki i działać:D

Kamila Stankiewicz pisze...

chwytajcie! działajcie! to proste!!!!!
dziękuję za komentarze !!!!

Anonimowy pisze...

Ciekawy kursik.

marikodzi pisze...

napewno się skuszę w wolnej chwili na takie wyszywanie, zwłaszcza, że super czytelny kursik przygotowałaś Lavandulko :)

Pallas pisze...

Your Ribbon Flower tutorial is wonderful. Thank you for sharing it here. I tend to be all thumbs, but will have to give this a try.

PS I know you from Yahoo group Cloth Paper Studio.

Pallas

Anonimowy pisze...

Witam,
Jestes zdolna do ribbon embroidery - wychodzi ci
to bardzo fajnie - podam ci bardzo fajna strone wspanialej art. ribbon / mozna ja znalesc tez na stronie -www.youtube.com
nazywa sie - Di van Niekerk - wyszywa przepieknie - podpatrz jej technike - podam ci tez jej strone internetowa,
www.dicraft.co.za
/mieszka w Zuid-Africa - zycze powodzenia.
wand58
Ja od dwoch dni zalozylam sobie blog -ale cos mi to nie idzie tak jak potrzeba / zdjecia mi nie wychodza - tylko napisalam kilka informacji -jesli ktos zajrzy na moja strone- jest tam ze 4 szt. Video - o roznej tematyce;zapraszam;
www.wand58.blox.pl/html

Anonimowy pisze...

Prześliczne:)
Dziś dzięki Tobie dowiedziałam się, że taki haft istnieje:D Niestety choc technika bardzo jasno opisana boję się sama do tego zabrać.

Pozdrawiam i gratuluję Wam wszystkim bloga, świetny:)

InusiaM pisze...

świetny kursik :)